Fitness Blender jest platformą, która w prosty sposób pozwala nam na trening w domowych warunkach. Kelli i Daniel, założyciele Fitness Blender, zamieszczają filmy z treningami na kanale Youtube oraz stronie internetowej, która jest zbudowana w znakomity sposób. Jak ćwiczyć z Fitness Blender? Czytajcie dalej, aby dowiedzieć się, jak w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez Fitness Blender!

Fitness Blender | Porady, plan treningowy, efekty, jak zacząć | Blog lifestylowy

Jak ćwiczyć z Fitness Blender?

Przede wszystkim, polecam zacząć od strony internetowej. Moje treningi z Kelli i Danielem zaczęły się na poważnie, gdy odkryłam, że FB nie jest jedynie kanałem na Youtubie, a bardzo rozbudowaną platformą internetową! Znając tylko kanał, przeglądałam najnowsze filmy, wyszukiwałam poprzez słowa kluczowe, ale do wielu treningów nie byłam w stanie dotrzeć. Gdy zaczęłam korzystać z wyszukiwarki i kalendarza, które są dostępne na stronie, bardzo wiele się zmieniło.

Planowanie naszej aktywności musimy zacząć od obrania celu, jaki chcemy osiągnąć oraz zastanowienia się na jakim poziomie zaawansowania aktualnie jesteśmy. Jest to konieczne, ponieważ Fitness Blender oferuje treningi zróżnicowane pod względem: trudności (od 1 do 5), celu (np. wyszczuplenie ud) oraz typu ćwiczeń (np. siłowe, HIIT, cardio). Określenie celu uświadomi nam na jakich partiach ciała powinniśmy się skupić oraz zdecydowanie ułatwi ułożenie planu treningowego i wybieranie treningów.

Wybieramy poziom trudności pomiędzy 1 a 5. Najniższy poziom jest oczywiście najłatwiejszy, a najwyższym poziomem opatrzone są treningi zdecydowanie najtrudniejsze, które nie są polecane dla początkujących. Jednak często treningi o wyższym poziomie trudności zawierają modyfikacje dla mniej zaawansowanych czy osób po kontuzji. Czyli to, że zaczynamy nie wyklucza nas i możemy spróbować np. treningu HIIT na poziomie 4, szukajmy jednak informacji, że trening zawiera modyfikacje (dopisek ‚with modifications’ w tytule lub można zajrzeć do opisu danego filmu). Najtrudniejsze treningi często są zawierają słowo: ‚brutal’, ‚advanced’ czy ‚hardest’ w tytule i to właśnie one są przeznaczone dla bardziej zaawansowanych.

Tak mocne zróżnicowanie treningów pozwala nam w prosty sposób znaleźć odpowiedni film z ćwiczeniami dla siebie. A jeśli już mówimy o szukaniu…

Wyszukiwarka

To moja ulubiona funkcja FB, która zdecydowanie ułatwia odnalezienie się w gąszczu różnorodnych treningów. Strona internetowa Fitness Blender posiada bardzo zaawansowaną wyszukiwarkę, która sprawia, że znalezienie odpowiedniego filmu z ćwiczeniami jest niesamowicie łatwe! Określamy wiele różnych kryteriów, dzięki czemu z pewnością w szybki i łatwy sposób wybierzemy, co będziemy ćwiczyć. Możemy wyszukiwać pod kątem: długości treningu, ilości spalonych kalorii, poziomu trudności, ćwiczonych partii ciała, typu treningu oraz potrzebnych akcesoriów. Znalezienie odpowiednich ćwiczeń jest możliwe również poprzez wpisanie interesującego nas słowa. Wyszukiwarka bardzo wiele ułatwia i pozwala znaleźć dokładnie taki trening, jakiego szukamy!

Kalendarz Fitness Blender

Kalendarz jest świetnym dodatkiem, który ułatwia kontrolę nad ilością wykonywanych treningów i realizacją naszego planu. Wybrany film w prosty sposób dodajemy do kalendarza, możemy też odznaczyć jego wykonanie. Dzięki temu możemy rozplanować sobie dany miesiąc, po zrobieniu treningu odznaczyć go jako wykonany, a gdy coś nam wypadnie po prostu przenosimy go na inny dzień. Świetny jest też podgląd miesiąca, czerwone kropeczki pokazują treningi, żółte karteczki to notatki. Tych ostatnich używam, gdy wykonuję inną aktywność niż ćwiczenia Fitness Blender lub po prostu nachodzi mnie ochota na własny trening siłowy i również umieszczam go w planie.

Fitness Blender | Porady, plan treningowy, efekty, jak zacząć | Blog lifestylowy

Ulubione

Każdy trening możemy również dodać do ulubionych. Gdy jakiś trening szczególnie przypadnie nam do gustu, wrzucamy go do ulubionych. Pozwala to na lepszą organizację i nie musimy później szukać danego filmu przez wyszukiwarkę. Świetnym rozwiązaniem jest również ułożenie treningów dodanych do ulubionych według czasu ich trwania. Uporządkowane są według kilku kategorii: 0-20 minut, 20-40 minut, 40-60 minut, 60+ minut. Jest to bardzo duże ułatwienie, jeśli planujemy treningi z dnia na dzień i mamy określoną ilość czasu na ćwiczenia.

Fitness Blender | Porady, plan treningowy, efekty, jak zacząć | Blog lifestylowy

Efekty

Staram się ćwiczyć nie dla efektów a dla zdrowia. Nie zależy mi na drastycznej zmianie wyglądu. Nie mogę jednak zaprzeczyć, że przy regularnych treningach z Fitness Blender ciało się zmienia i to zdecydowanie na lepsze. Skóra jest bardziej napięta, pojawia się zarys mięśni, a tłuszczyk się zmniejsza.

Fitness Blender, opinie, porady, jak ćwiczyć, plan treningowy Fitness Blender, trening w domu

Ćwiczę, bo lubię, a efekty są po prostu miłym dodatkiem, a nie głównym celem. Treningi FB zdecydowanie pozwalają schudnąć, jeśli takiego efektu szukacie,. Jednak należy pamiętać, że wtedy muszą być one połączone ze zdrowym odżywianiem.

Dodatkowe plusy

Zdecydowaną zaletą treningów z Kelli i Danielem jest brak muzyki w tle. Nie wiem jakie macie do tego podejście, ale ja bardzo nie lubię nagrań z ćwiczeniami z podłożoną już muzyką. Brak muzyki to duży plus – możemy ćwiczyć w ciszy lub włączyć swoją ulubioną i motywującą muzykę, a do tego nie musimy się męczyć z piosenkami, które nam nie pasują. Jeśli chcemy nadal słyszeć głos trenera, wystarczy uregulować poziom głośności na pasku Youtube na maksymalny, włączyć muzykę i sterować głośnością aż otrzymamy odpowiedni poziom. Z czasem, przy kolejnym wykonywaniu tego samego treningu, puszczam już muzykę na maksa, a po prostu tylko zerkam, co się dzieje na ekranie, bo struktura treningów jest zazwyczaj bardzo łatwa do zapamiętania.

Bardzo fajną opcją jest licznik kalorii. Spotkamy go praktycznie w każdym treningu. Nie jest to jednak ilość spalonych kalorii podana w opisie filmu, a licznik, który w czasie rzeczywistym pokazuje zakres kalorii jaki spalamy. Dla mnie nie jest to zbyt istotne, bo nie zwracam aż tak dużej uwagi na kalorie, ale wiem, że sporo osób według tego kryterium wybiera swoje treningi. Na pasku widzimy także ile treningu jest już za nami, a ile wciąż nas czeka, co również działa motywująco (i często pocieszająco!).

Dodatkowo, dużo treningów zawiera modyfikacje dla mniej zaawansowanych lub osób, które są po kontuzji i muszą ćwiczyć mniej intensywnie. Dzięki temu możemy wykonać trening o najwyższym stopniu trudności i dzięki wskazówkom, zawartym w wideo, dopasować go do swoich możliwości.

Kelli i Daniel promują zdrowe podejście do jedzenia, ćwiczeń i… siebie! I za to lubię ich najbardziej. Są niezwykle autentyczni, nie wycinają fragmentów filmów, w których robią przerwy czy się mylą, bo nie mają już siły. Podczas treningów czujemy, że ćwiczymy z kimś takim jak my, a nie robotem, który po półgodzinnym HIIT w ogóle się nie spocił i nadal wygląda olśniewająco.

Dla tych, którzy nie chcą się bawić w układanie własnego planu treningowego, Fitness Blender ma przygotowane rozwiązania. Kelli i Daniel oferują również gotowe plany ćwiczeń oraz jadłospisy. Znajdziemy programy skupiające się m.in. na: górnych partiach ciała, spalaniu tłuszczyku, budowaniu masy mięśniowej czy pupie. Składają się one z treningów udostępnionych już przez Fitness Blender, które zostały ułożone w odpowiedni sposób, co pozwoli osiągnąć nam wymarzone efekty. Ceny programów są bardzo przystępne – od 5,99 $ do 14,99 $.

Podstawowe zasady tworzenia planu treningowego według Fitness Blender

Trening siłowy: 2 treningi siłowe na dolne partie i 2 treningi siłowe na górne partie lub 3 treningi siłowe na całe ciało w tygodniu. Należy zachować 48 godzin przerwy między ćwiczeniem tych samych grup mięśni.

Cardio/HIIT: 4-6 treningów cardio w tygodniu lub 3-4 treningi HIIT na tydzień.

Rozciąganie: 4-6 sesji rozciągania w tygodniu. Pamiętajcie, że należy się rozciągać po każdym treningu!

Plan treningowy, aby przynosić najlepsze efekty, powinien być zmieniany po 4 tygodniach. Możemy zachować taką samą strukturę, a jedynie zmienić treningi na podobne. Dobrym rozwiązaniem jest również ułożenie dwóch planów tygodniowych i ćwiczenie ich w formacie ABAB.

Jeśli chcemy skupić się na utracie tkanki tłuszczowej, większą częścią naszego planu powinny być treningi siłowe (a nie odwrotnie!). Gdy zależy nam na poprawieniu wytrzymałości – HIIT i cardio są dla nas. Należy przeznaczyć 1 lub 2 dni na regenerację, kiedy nie wykonujemy żadnego treningu. Pamiętajcie, że bardzo łatwo jest się przetrenować i trzeba uważać, aby nie ćwiczyć za dużo. Nasz organizm też potrzebuje odpoczynku!

U mnie idealnie sprawdza się połączenie – 2 treningi siłowe oraz 2 HIITy. Uważam, że 4 treningi w tygodniu to idealna ilość, która pozwala mi zachować jędrne ciało, sprawia, że czuję się idealnie, a do tego mam odpowiednią ilość dni na regenerację.

Moje ulubione treningi

Treningi siłowe górne partie:

Upper Body Strenght Workout – Guaranteed Muscle Burnout

Upper Body Superset Workout

Upper Body Tabata Workout

Upper Body Workout for People Who Get Bored Easily


Treningi siłowe na dolne partie:

Lower Body Workout for People Who Get Bored Easily

Brutal Butt and Thigh Workout

Squats and Deadlifts Workout

Butt and Thigh Tabata Workout


Cardio/HIIT:

Ultimate HIIT Workout for People Who Get Bored Easily

Advanced HIIT Workout – Total Body High Intensity Interval Training

Brutal HIIT Ladder Workout

Can You HIIT like a Girl?

15 Minute Total Body HIIT Workout


Ćwiczycie z treningami Fitness Blender? Podzielcie się wrażeniami i efektami!