Naleśniki z mąki kokosowej na śniadanie? Ja jestem na tak! W ostatnim czasie nastąpił dość duży zwrot w mojej diecie i zrezygnowałam z ciężkich wysokowęglowodanowych śniadań. Zastąpiłam je posiłkami, które składają się głownie z białka i tłuszczu, z mniejszym udziałem węglowodanów.

Zapytacie pewnie czemu z własnej woli zrezygnowałam z moich ulubionych porannych owsianek i jaglanek z owocami oraz innymi dodatkami? Stało się tak przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze zdałam sobie sprawę, że moja dieta składa się w zbyt dużej części z węglowodanów, przez co nie czuję się najlepiej. Po drugie śniadanie białkowo tłuszczowe syci mnie na zdecydowanie dłużej. Po zjedzeniu posiłku, który składał się przede wszystkim z węglowodanów (prostych, jak i złożonych), robiłam się głodna bardzo szybko. Wydawało mi się to niemożliwe! Przecież zjadłam tak dużo, a już jestem głodna… I nie, nie chodzi tu o szybki metabolizm, bo po śniadaniu białkowo tłuszczowym czuję się zupełnie inaczej. Uczucie sytości jest zupełnie inne, jest mi lżej, ale czuję, że jestem najedzona. A w przypadku śniadań bogatych w węglowodany czułam się pełna, a nawet przepełniona (nie było to zbyt komfortowe uczucie), a do tego zaraz głodna – tak wiem, dziwna kombinacja. Teraz kalorycznie jem mniej więcej tyle samo, natomiast zmieniły się po prostu proporcje makroskładników. Dodatkowo, spożywanie śniadań bogatych w białko i tłuszcze sprawia, że nasz poziom cukru we krwi utrzymuje się na stałym poziomie. Nie doświadczamy skoku cukru jak po węglowodanowym śniadaniu (i szybkiego jego spadku).

Jedno z moich ulubionych śniadań białkowo tłuszczowych to naleśniki z mąki kokosowej. Przyrządza się je bardzo szybko (można to zrobić nawet dzień wcześniej wieczorem), nie wymagają wymyślnych składników – bazują na mące kokosowej i jajkach. Za to z dodatkami można zaszaleć!

Naleśniki z mąki kokosowej z masłem orzechowym, śniadanie białkowo tłuszczowe, śniadanie niskowęglowodanowe

Naleśniki z mąki kokosowej z masłem orzechowym, śniadanie B+T

Składniki na naleśniki z mąki kokosowej

– 25 g mąki kokosowej,
–  1 łyżeczka ksylitolu,
–  2 jajka z wolnego wybiegu lub ekologiczne,
– 5-10 g białka konopnego (można pominąć),
– szczypta cynamonu,
–  woda,
–  masło orzechowe, pasta kokosowa, dowolne orzechy, odżywka białkowa, mleko kokosowe (jako dodatki).

Przygotowanie

  1. W misce wymieszaj jajka oraz ksylitol.
  2. Dodaj mąkę kokosową, wiórki kokosowe, białko konopne i cynamon. Wymieszaj dokładnie do uzyskania jednolitej masy bez grudek.
  3. Dolej wody aż masa będzie gładka i dość lejąca (im bardziej wodnista będzie tym naleśniki będą mniej suche).
  4. Smaż na patelni teflonowej.
  5. Podawaj z ulubionymi dodatkami. Ze względu na to, że ma być to posiłek białkowo tłuszczowy nie polecam owoców o wysokiej kaloryczności, ale kilka truskawek czy borówek spokojnie może być. Zazwyczaj zjadam naleśniki z pastą kokosową, masłem orzechowym 100% lub po prostu orzechami. Można je także polać gęstym mleczkiem kokosowym.

Naleśniki z mąki kokosowej z masłem orzechowym

Białko roślinne, naleśniki kokosowe

Śniadanie białkowo tłuszczowe, naleśniki kokosowe z truskawkami

Mam nadzieję, że wypróbujecie przepis na naleśniki z mąki kokosowej! Jestem bardzo ciekawa jakie są Wasze ulubione śniadania białkowo tłuszczowe 🙂