Brakuje Wam weny na śniadanie? Wegańskie naleśniki bezglutenowe idą z pomocą! Są one łatwym i jednocześnie pysznym pomysłem na śniadanie. Dla mnie są swego rodzaju przysmakiem, smakołykiem i sięgam po nie, gdy mam więcej czasu (zazwyczaj w leniwe niedziele). Poznajcie przepis na kakaowe naleśniki bezglutenowe w wersji wegańskiej. Uprzedzam- uzależniają!

Naleśniki bezglutenowe wegańskie, bez jajek

Składniki:
– 1 szklanka mąki gryczanej,
– 3/4 szklanki mleka roślinnego,
– 1 średni banan,
– 1 łyżeczka zmielonego siemienia lnianego,
– pół łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu,
– 1 łyżeczka kakao,
– wybrane przyprawy (u mnie cynamon i gałka muszkatołowa),
– orzechy, nasiona (wybrałam orzechy pekan),
– owoce (u mnie kiwi),
– syrop z agawy, pasta kokosowa (można pominąć lub zastąpić).

Naleśniki bezglutenowe wegańskie, bez jajek

 
Sposób przyrządzenia:

1. W misce mieszamy sypkie składniki – mąkę, proszek do pieczenia, siemię lniane i przyprawy.
2. Na talerzu rozgniatamy banana na papkę.
3. Dodajemy ugniecionego banana oraz mleko do sypkich składników.
4. Miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Powinna mieć dość gęstą konsystencję. Do masy możemy dodać suszone owoce czy orzechy.
5. Smażymy średniej wielkości naleśniki. Ja smażyłam na patelni teflonowej bez tłuszczu. Moje naleśniczki wyszły stosunkowo grube, ale małe. Możecie zrobić je w wersji cieńszej, przez co wyjdzie ich więcej.
6. Usmażone naleśniki przekładamy na talerz i dekorujemy. Ja zdecydowałam się posmarować je pastą kokosową i polać syropem z agawy. Moje dodatki to kiwi oraz orzechy pekan.
 
Naleśniki bezglutenowe wegańskie, bez jajek
 

Lubicie naleśniki? Jak dla mnie leniwa niedziela & kakaowe naleśniki bezglutenowe to najlepsze połączenie!